Z gruntu udana współpraca. Kaufland wspiera lokalnych producentów i buduje siłę polskich regionów Ciekawostki Głogów Handel Legnica Lubin Wiadomości by rs - 16 października 202516 października 20250 Udostępnij Świeże, zdrowe i pochodzące „z bliska”. Sieć Kaufland rozwija współpracę z lokalnymi producentami w ramach projektu „Uprawy kontraktowe”, realizując tym samym swoją strategię wspierania polskich dostawców. Od czwartku, 16 października br., w całej Polsce dostępne w ofercie Kaufland będą ziemniaki i cebula od lokalnych rolników z Wielkopolski. Bliskość i autentyczność, czyli wartości, które widać na półce W każdym sklepie Kaufland w Polsce klienci znajdą dziś minimum 250 produktów regionalnych, a w większych marketach nawet ponad 500. Pochodzą one bezpośrednio od lokalnych dostawców z całego kraju, są to przede wszystkim rodzinne gospodarstwa i niewielkie przetwórnie. Firma współpracuje obecnie z ponad 1 100 polskimi dostawcami, z czego znaczną część stanowią małe i średnie przedsiębiorstwa rodzinne. W ofercie sieci znajduje się ponad 4 000 produktów regionalnych, a ich liczba rośnie z roku na rok. Takie podejście nie tylko wspiera lokalną gospodarkę, lecz także wpisuje się w misję firmy tj. „być dobrym sąsiadem”. Kaufland konsekwentnie podkreśla, że chce pozostawać blisko ludzi i miejsc, w których działa, zarówno poprzez ofertę, jak i działania społeczne. „Z gruntu udana” współpraca – uprawy kontraktowe Kaufland Jednym z przykładów tej filozofii jest projekt „Uprawy kontraktowe”, w ramach którego sieć współpracuje z dziesiątkami polskich gospodarstw rolnych, zapewniając im stabilność i pewność zbytu. Współpracujący z Kauflandem producenci, tacy jak rodzinna firma Nowakowscy z Wielkopolski, dostarczają ziemniaki i cebulę pod marką własną K-Stąd Takie Dobre!. Dzięki nowoczesnemu zapleczu i certyfikatom jakości (m.in. GlobalG.A.P. i GRASP) ich produkty trafiają do klientów przez cały rok – zawsze świeże i lokalne. – Dla nas współpraca z Kaufland to nie tylko stabilny odbiór plonów, ale też poczucie, że nasza praca naprawdę trafia do ludzi. Cieszy nas, że możemy z dumą powiedzieć, że nasze warzywa są stąd, z Wielkopolski – mówi Łukasz Nowakowski, prezes zarządu Grupy Producentów Warzyw Nowakowscy. Świadomy wybór dla klientów i środowiska Współpraca z lokalnymi dostawcami to nie tylko korzyść gospodarcza, ale też ekologiczna. Krótsze łańcuchy dostaw oznaczają mniej transportu i niższe emisje CO₂, a także lepszą kontrolę nad jakością i świeżością produktów. Dzięki planowanym uprawom Kaufland ogranicza ryzyko nadprodukcji i marnowania żywności, jednocześnie zapewniając klientom dostęp do produktów o znanym pochodzeniu. To świadomy wybór dla środowiska, dla lokalnej gospodarki i dla klientów, którzy coraz chętniej sięgają po produkty „z bliska”. Dobre relacje, dobre smaki Kaufland rozwija współpracę z polskimi dostawcami nie tylko poprzez kontraktowe uprawy, ale też w ramach marki własnej K-Stąd Takie Dobre!, która promuje polskie smaki i tradycje kulinarne. – Nasza filozofia jest prosta – to, co dobre, jest blisko. Wspierając lokalnych producentów, wspieramy całe społeczności i budujemy trwałe relacje, które przekładają się na jakość i zaufanie klientów – mówi Wojciech Szczepanowski, Dyrektor Pionu Zakupu Owoce Warzywa w Kaufland Polska. __________ INFORMACJA O KAUFLAND Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1500 sklepów i zatrudnia ok. 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada 255 marketów i zatrudnia ok. 15 500 pracowników. Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb. Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.